måndag, mars 17, 2008

Hells Unions


Folkpartiets egen Legolas, Björn Brändewall, bloggar om ytterligare en vansinnig aktion signerad syndikalisterna. Det hela gäller en McDonalds-restaurang i Nybro som anlitat en städfirma som tydligen betalar väldigt låga löner till sina anställda.

Det rimliga vore naturligtvis att rikta eventuella aktioner mot städfirman. Det är ju trots allt där de låga lönerna fastställs och betalas ut. Syndikalisterna väljer dock att istället försätta restaurangen i blockad och avser dessutom att utvidga blockaden så att den omfattar alla McDonalds-restauranger i landet.

Det här är inte facklig verksamhet, det är utpressning och indrivning. Det följer dock extremvänsterns sjuka logik. Varför bråka med en liten städfirma när aktioner mot stora, stygga samt givetvis amerikanska McDonalds ger så mycket högre poäng? Svaret är självklart för den som är mindre intresserad av fackföreningsarbete än av att leka politisk milis.

Därför är det oerhört viktigt att alla som bevakar och debatterar arbetsmarknadsfrågor håller i minnet att syndikalisterna inte är en legitim fackförening utan en våldsbenägen rövarliga.

Etiketter: ,

35 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Syndikalisternas ledande tänkare skar halsen av sig, så att säga.

Stig Dagermans skrifter fungerar än i dag,
kanske dagens aktioner mot Indisk retaurant + Mc Donald blir lika långlivade.

3:03 em  
Blogger Micke sa...

Hade inte du stora problem med Dagens Nyheter och hur dom förhåller sig till sanningen?


Vad har bilden med detta att göra?

3:36 em  
Blogger Johan Ingerö sa...

Micke,

Det är en så kallad illustration. Den föreställer en maskerad vänsterskitunge och är således en sakligt korrekt illustration till en text om syndikalisterna.

3:55 em  
Blogger Bearwalk sa...

Jag tror inte att bilden kommer ifrån blockaden i Nybro. Det fanns så vitt jag vet inga EU-flaggor där.

3:55 em  
Blogger Johan Ingerö sa...

Hehe,

Ännu har dock inte skarpsynte Micke avlöjat att bilden i den föregående bloggposten inte föreställer Magnus Ljungkvist...

:-D

3:59 em  
Blogger Micke sa...

Ok.

Du gör alltså exakt samma sak som Dagens nyheter.

Du tar verkligheten ur sitt sammanhang och skriver om den för att den ska passa dina agenda.

Du är en hycklare och jag kommer att betrakta dig som en sådan tills du byter bild.

4:03 em  
Blogger Daniel sa...

jag har, när ni nämner det, heller aldrig sett en eu-flagga de få gånger jag kört igenom nybro. tror inte att jag ens stannade där.

vilket liv om en illustration. du, micke, har en något snäv definition av vad en hycklare är - jag trodde att sac (och sap) hade ensamrätt på den. känns hur som helst oroväckande att se dessa vänsteranala kids fortgå. hoppas de snubblar på sin egen ideologi.

4:26 em  
Blogger Zarrasvand sa...

Micke,

Vilka liberaler är INTE hycklare enligt dig?

5:08 em  
Anonymous lubbe ferrysson sa...

Är det bara jag som ser vissa likheter med hjärntvättade islamiska fundamentalister.

6:40 em  
Blogger Micke sa...

Zarrasvand sa...
Micke,

Vilka liberaler är INTE hycklare enligt dig


Dom som inte föreställer sig att deras hatande skiljer sig från andras hatande.

7:09 em  
Anonymous Anonym sa...

Bilden ar fran kravallerna pa avenyn i GBG och darfor helt relevant som illustration.

7:10 em  
Blogger Jonas N sa...

Micke, skärp dig nån gång!

Bilden visar hatande vänsterpatrask som eldar upp någon restaurangs utemöbler. För att ...

Ja för att ... !?

Ja varför hatar dom den restaurangen eller utemöblerna?

'inte skiljer sig från andras hatande .. '

Vilket fullständigt tomt dravel!

7:33 em  
Anonymous Tom sa...

Haha, ja Hat-Mickes åsikter verkar sannerligen väl värda att ta på allvar. Fast först när han erkänt och bett om ursäkt för socialismens skuld.

8:23 em  
Blogger Bulten i Bo sa...

Är det bara jag som ser vissa likheter med hjärntvättade islamiska fundamentalister.

Jag håller verkligen inte med om allt som Ingerö skriver, men han har verkligen inte gjort sig förtjänt av sådana epitet!

8:47 em  
Blogger Micke sa...

Bilden visar hatande vänsterpatrask som eldar upp någon restaurangs utemöbler.

Exakt.Den föreställer alltså inte SAC och har inget alls att göra med den blockad som inlägget handlar om utan är helt och hållet avsedd att missleda läsaren.


När en journalist på DN ägnade sig åt samma sak för några veckor sedan kallade "herr Liberal" skribenten ifråga för DN´s husnazist.

Det är fint med konsekvens.

11:02 em  
Anonymous Anonym sa...

Ååååhh om det kunde införas myndighetsålder på politiska uttalanden!

Då skulle syndikalisternas saga vara all!

12:22 fm  
Blogger Zarrasvand sa...

anonym:

Det sista Sverige behöver är mer omyndigförklarande. Vår omyndiga befolkning med föräldrar som inte klarar av att uppfostra sina barn är själva roten till problemet.

En poliskår med befogenhet att bura in kriminella gangstergäng och annan maffia räcker gott och väl mot organisationer som syndikalisterna.

1:38 fm  
Anonymous Grue sa...

Om ABF:s samarbete med syndikalisterna:

http://thoralfalfsson.webblogg.se/1205790738_abf__syndikalisterna_.html

Smutsigt!

7:53 fm  
Anonymous Anonym sa...

Zarrasvand:
Myndighetsålder vore ändå rätt bra.
Innan man har hunnit skaffa sig lite livserfarenhet är man ganska så okunnig om saker och ting. Det blir så djävla fel när tonårsfinniga barn tror sig veta bättre än hela vuxenvärlden och ger sig själva rätten att med våld genomdriva sina hormoninducerade galenskaper.

10:44 fm  
Blogger Jonas N sa...

Micke ..

Kunde du utveckla det där lite om

'inte skiljer sig från andras hatande .. '

För det låter fullständigt hispigt i mina öron.

(Dina jämförelser med Andreas Malms avsiktliga felciteringar är ovidkommande. Men precis som på bilden ger sig även SAC på restauranger som på inget sätt kan lastas för 'upprördheten' utan som bara har symbolvärde som sådant)

10:51 fm  
Blogger Jacob W sa...

Micke:

Om du verkligen tror att Ingerös kritik mot Malm (och den omfattande mediarapporteringen runt honom) handlade om en icke-relevant bild. Ja då står ingen mer hjälp att finna.

Eller så tror du inte på det själv. Du fokuserar bara på en småsak för att du inte rår på huvudämnet. Typisk demagogisk straw man.

11:10 fm  
Blogger Zarrasvand sa...

anonym:

Det fattar du väl själv att all omyndighetsförklarande bara skjuter på mognadsprocessen? Och gör du det inte är du knappast mycket bättre än de ungdomar du kritiserar.

Ens om någon vore så tokig att de försökte sätta myndighetsgräns på politiska uttalande så skulle det misslyckas platt. En patetisk ickelag omöjligt för polisen att ordningshålla. Det är därför som de flesta av vänsterns omyndigförklarande lagar brukar misslyckas...

11:14 fm  
Blogger Micke sa...

Nu sitter både Ingerö OCH du i skiten och vevar.

Ni kommer ingenstans.

Ni sitter fast.

Bilden föreställer inte SAC eller em blockad mot en resataurang.

Den är med andra ord ett medvetet sätt att missleda läsaren och därmed en lögn.


Vill ni dessutom vinna poäng genom att skita knäck över andras lögner ena dagen och ge andra epiteten "husnazister" därför att ni anser att dom hanterar sanningen fel så får ni väl FÖR FAN se till att hantera den korrekt själva .

11:18 fm  
Blogger Johan Ingerö sa...

Micke,

Du är inte sådär överdrivet smart va? Jag förstår att du har det tufft på arbetsmarknaden.

Ingen, varken jag eller någon annan, påstår att bilden kommer från Tibro. Jag väljer mina bilder för att illustrera en poäng i mina texter. I exempelvis den föregående bloggposten, som handlar om Magnus Ljungkvists spionjakt på landstingsanställda s-kritiker, har jag tagit med en bild på James Bond.

Min poäng är att de som slog sönder Göteborg och de som terroriserar McDonalds är samma andas barn. Du behöver inte hålla med om den åsikten, men du har å andra sidan inte heller framfört några motargument. Att använda en bild på det sätt jag gör och att utnämna en politisk motståndare till företrädare för en åsiktsströmning som han avskyr är inte samma sak. Vilken normalbegåvad person som helst inser det.

11:28 fm  
Blogger Micke sa...

Jo.Jag är rätt smart.Dessutom spekulerar jag inte i huruvida du tvätter dina kalsonger eller inte.
Det är väl det som skiljer oss åt.

Ditt bildval är ett medvetet sätt att lura och missleda.
Det föreställer vare sig SAC eller en facklig blockad mot en restaurang.

Du får göra vad fan du vill av det.

11:47 fm  
Blogger Jonas N sa...

"Jo.Jag är rätt smart"

Micke, du har ju för samtliga berättat att 'din verklighet' inte är samma som vi övriga lever i.

Men visst har du spekulerat väldigt mycket i vad 'liberaler skiter' för något, senast i inlägget som Ingerö nyss besvarade.

(Men det kanske var en 'verklighet' som ersattes av ett nytt inlägg från dig)

12:05 em  
Blogger Johan Ingerö sa...

Jonas,

Den senaste replikväxlingen illustrerar rätt väl varför det är meningslöst att diskutera med den där gamla fånen. Även den längsta argumentation bemöts med två gubbsura rader som inte har något med saken att göra. Tjaffsa gärna med honom, men försök inte debattera.

Micke,

Klipp dig och skaffa ett jobb.

12:31 em  
Blogger Micke sa...

Klipp dig och skaffa ett jobb.

Se där.

Du kan inte kontrollera ditt intresse huruvida jag tvättar mina kalsonger.


Ditt bildval ställd i relation till din kampanj mot DN där i en fet rubrik utmålade en journalist som "DN´s husnazist" för att dom handskades fel med sanningen är mer intressant än mina kalsonger.

Det vet du också.

Frågan är bara om du klarar att ta konsekvensen av vad du vet och därmed visa att liberalism handlar om det du påstår att den gör eller om den är del i samma jämna skitvälling som utgör summan av merparten av all annan politisk agitation.

12:55 em  
Blogger Jacob W sa...

Micke:

Varför känner du dig så hotad av Johan? Dina övertygelser framstår som tämligen veka då du driver trivialiteter över flera separata (icke-relaterade) inlägg.

7:56 em  
Anonymous johan sa...

bilden är som sagt inte från Nybro, utan från Avenyn i göteborg 2001. Personen på bilden har en flagga med tre ansikten på: Mao Ze Dong, Ho Chi Minh och en tredje person jag inte mins, men det är säkert allas våran Lenin (flaggan finns på hur många bilder som helst från göteborskalaset 2001).

Ingen av ovan nämnda herrar var syndikalist eller ens sympatiserade med syndikalister eller syndikalismen - det minsta. Lenin satte sin egen vänsteroppostion och fritt fackföreningsfolk i finkan redan våren 1918, Mao massakrerade anarkister så fort han fick chansen och Ho Chio Minh var inte heller särskillt glad i grupper som motsatte sig hans nationella befrielsekamp - dvs internationalister (som syndikalister). Alltså har illustrationen inte något med SAC:s blockad i Nybro att göra. Det är där med rätt töntigt att inte byta bilden.

För övrigt verkar städbolaget ha gått under jorden sen det fick facket på sig - om ni har några tankar om hur man skulle klämma åt det istället för mackedonkan är det väl bara att droppa det här, så är jag säker på att SAC tar åt sig kritiken.

Hur som helst är den lokala McD ägaren knappast oskyldig, efter all jävla uppståndelse i höstas efter att Uppdrag granskning hetsade mot att just det företaget anställde underbetalda städare via underleverantörer borde ägaren ha ha fattat att sjukligt låga städskonstnader = sjukligt låga löner. intressant att denna enkla matematik slutar i felräkningar för den annars så lysande småborgareklassen.

Med berättigat klasshat,
Johan

3:46 em  
Blogger Johan Ingerö sa...

Bäste lille herr medelklasshat,

Så eftersom SAC inte hittar städbolaget så är det McDonalds som ska blockeras, och dessutom inte bara den aktuella restaurangen utan alla donkar i landet.

Sorry, ni har redan bevisat att ni är av exakt samma skrot och korn som skitungarna i Göteborg. Att ni inte är helt och hållet ense om vilken kommunistisk diktator som ska utrota alla borgare räcker inte som alibi.

3:54 em  
Blogger Bearwalk sa...

Johan (inte Ingerö), du verkar inte ha satt dig in i konflikten så noga. McDonalds-föreståndaren har uppgett att det kostade mer att ta in städhjälpen än om de själva skulle ha städat, men de gjorde det i alla fall för personalen ville fokusera sitt arbete på kunderna. "Sjukligt låga städkostnader" är alltså ditt eget antagande snarare än någon "felräkning" (vad nu det ska betyda).

Dessutom har du fel på kronologin. Städaren ifråga städade på restaurangen under 2006. Uppdrag Granskning sändes hösten 2007. Att restaurangägaren "borde ha fattat" att det ett år senare skulle sändas ett komprometterande inslag om andra restauranger i samma kedja - du begär inte lite.

4:01 em  
Blogger Bearwalk sa...

Johan (Ingerö), var aktsam med att dra olika klantgrupper över samma kam. Sånt är inte liberalt.

4:10 em  
Anonymous Anonym sa...

Det är lugnt. kapitalisterna har satt ribban. varenda gång vi ska skriva en text som kritiserar kapitalismen så klipper vi in en bild på en Fantababy(Barn i tredjevärlden som är undernärda pga att cc-company gått ut med reklam som talar om att Fanta är nyttigare än modersmjölk och välling).
De är ju ändå av samma anda allihopa de blåa.

5:02 em  
Blogger Jonas N sa...

Anonym ... 5:02 PM

Behöver ni verkligen en ursäkt för att hitta på vilka kopplingar eller påståenden som helst!? Och insinuera icke-existerande samband?

'Go ahead' skulle jag säga hur som helst.

Visa hur marknadsekonomin äter barn till frukost, och slaktar nya senare på kvällen för att ha följande morgon.

Denna inrökta fascination vid McDonalds visar väl i sig hur illa ställt det är med förmågan att tänka annat än med reptilhjärnan ...

5:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida